V prvním článku jsem se zmínil o tom, že pokud chcete začít opravdu vydělávat, měli byste se vykašlat na různé MLM nabídky, kterých jsou denně na pracovních portálech desítky.

Zmínil jsem tam pár metod, pomocí kterých se dá na internetu opravdu vydělat a ty teď více rozeberu.

Peníze na internetu se dají vydělat snadno. Já je sice zatím nevydělávám, ale vím to. Pravidelně sleduji weby úspěšných online podnikatelů, kteří mě inspirují. Chci být jedním z nich.

 

Internet vám peníze nevydělá

První důležitá věc, kterou si musíte uvědomit je, že internet vám peníze nevydělá !

Jste to VY, kdo může vydělat peníze na internetu.

V tom je obrovský rozdíl a je potřeba si ho uvědomit. I na internetu to není jenom o zábavě a Faceboku. Musíte pracovat a věřím že pak se výsledky dostaví.

 

Jaké mám (a máte) možnosti:

 

Copywriting

První věc, která mě napadá, je copywriting. Pokud nejste „internetová generace“, tak se za tímto slovem neskrývá nic jiného, než psaní článků.

Psát jsme se všichni naučili ve škole, takže by to neměl být problém. Samozřejmě, že z vás hned nebude zkušený copywriter, který by psal reklamní slogany pro Alzu.

Existuje ale i poptávka (vlastně je to pořád hodně poptávané) po levných textech, které může psát opravdu každý.

Zkuste se podívat třeba na webtrh.cz

 

Výhoda: Může to dělat úplně každý, ideální pro začátek

Nevýhoda: Budete psát o věcech, která vás vůbec nezajímají a spoustu času věnujete hledáním si informací o tématu

 

Linkbuilding

Další cizí slovo, pod kterým se skrývá získávání zpětných odkazů. Získáváte odkaz z nějakého webu, který směřuje na váš nebo vašeho klienta.

To se dělá z toho důvodu, že

  1. Vyhledávače (Seznam, Google) podle zpětných odkazů (mimo jiné) hodnotí kvalitu vašeho webu a podle toho ho umísťují ve výsledcích vyhledávání. Pokud na váš web nikdo neodkazuje, nebude pro Google důvod ho zobrazovat vysoko ve vyhledávání. Pokud naopak máte spoustu zpětných odkazů, vidí vás vyhledávače jako přínosný web a je větší šance, že se budete dobře umisťovat.
  2. Na dobře umístěný odkaz, např. v diskuzi jako na obrázku, mohou přímo klikat lidé. Potom ani nezáleží na tom, jak se umisťujete ve vyhledávání a přesto díky odkazům získáváte návštěvnost a tím např. potenciální zákazníky pro eshop.

 

Výhoda: Nepotřebujete žádné extra velké znalosti

Nevýhoda: Časově náročná aktivita, musíte se dobře pohybovat na internetu, mít kontakty

 

Tvorba webů

Tady se budu cítit asi nejlépe. Už jsem několik webů vytvořil, některé ještě mám, některé jsem prodal a některé jsem dělal přímo na zakázku.

Z těch co mám mi ale žádný nevydělává. Vzhledem k tomu, že se budu snažit tento web a návody psát pro úplné začátečníky, postupně ukážu, jak vytvořit web s minimálními náklady. Uvidíte, že to až taková věda není.

 

Výhoda: Když se to naučíte, využijete to i pro sebe. Vyšší jednorázový zisk

Nevýhoda: Musíte se to naučit a umět si sehnat zakázky

 

Budování kvalitního webu

S pomocí webů se dá vydělat několika způsoby. Buďto je vytvářet za účelem prodeje a tím pádem okamžitého zisku, nebo pracujete na svém webu dlouhodobě, budujete si ho, vytváříte komunitu a vyděláváte pomocí něj (např. z reklamy). Rozepsal se o tom např. Michal Majgot: Tvoříte weby na mléko nebo na maso?

Tuhle stranu jsem doteď hodně zanedbával. Vždy jsem dělal weby na maso s vidinou okamžitého zisku.

Přitom si myslím, že kdybych za celou dobu budoval nějaký svůj web, tak už by mi dneska mohl vydělávat.

 

Výhoda: Máte 1 web, kterému se můžete naplno věnovat, zdokonalovat ho a výše výdělků může být ze všech metod nejvyšší

Nevýhoda: Hodně dlouhodobá práce. První výsledky (a peníze) se můžou dostavit třeba za 6+ měsíců.

 

YouTube/Twitch

Mezi mladší generací je samozřejmě hodně populární být youtuber/streamer. Kdo by nechtěl celý den jenom hrát hry a brát za to peníze. Můžete to zkusit, pokud jste mladí, bydlíte u maminky a nemáte co ztratit. Pro mě je toto ale nereálné, protože já nemám čas něco zkoušet. Musím živit rodinu

 

Influenceři

= vlivná osoba/značka, kterou na sociálních sítích sleduje hodně lidí. Má tak velký vliv na názory ostatních (typický příklad Leoš Mareš).

Divili byste se, kolik jsou firmy ochotné zaplatit známým osobnostem za to, že se vyfotí s jejich produktem a ještě ho zmíní v příspěvku.

Podle mě je toto vhodné hlavně pro holky/ženy a jejich kategorii fashion/beauty.

 

 

Tohle je jenom pár metod (asi ty nejrozšířenější), které mě teď napadly. Určitě jich je ještě víc. Já osobně se vrhnu nejvíce do těch webů, protože je zkrátka tvořit umím a je v tom pro mě alespoň malá výhoda oproti úplným začátečníkům.

 

Jirka


1 komentář

Profilový obrázek

Janina · 22.1.2019 v 19:56

Pěkný článek. Chybí mi tady můj denní chleba – online marketing. Např. PPC, email marketing, apod. Lidi tohle poptávají denně 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *